Wirtualne Laboratorium Techniki Mikroprocesorowej

Co chcemy osiągnąć:

  • 100% zgodny z rzeczywistym procesorem emulator architektury 8051
  • rozszerzalny przez pluginy emulujące np. diody, przyciski i wyświetlacze siedmiosegmentowe, oscyloskopy, zrodla sygnalow do przetwornika ADC
  • Możliwość definiowania układu (połączeń pluginów z mikroprocesorem i ich pozycji względem siebie).
  • Wygodny debugger - uzytkownik widzi ktora linia kodu jest aktualnie wykonywana, ma mozliwosc podgladania pamieci, ustawiania breakpointow.
  • edytor z kolorowaniem składni.
  • Wyświetlanie na jednej stronie przeglądarki wszystkich podłączonych pluginów, kodu, stanu maszyny - pełne zintegrowane środowisko.

Dlaczego (zdaniem pomysłodawców) to dobry pomysł na projekt:

  • Nie jest bardzo złożony, więc jest możliwy do skończenia w rozsądnym czasie.
  • Przyda się studentom na naszym wydziale (Jeżeli odtworzymy środowisko z prawdziwego laboratorium, będzie można się za jego pomocą przygotowywać do laboratoriów z techniki mikroprocesorowej).
  • Projekt miałby być napisany w javascripcie, więc byłby przyjazny (nie wymagałby instalacji i nie był zależny od konkretnego systemu operacyjnego. Mógłby być częścią większego portalu, np. z zadaniami na konkretne laboratoria). W przyszłości mógłby ewentualnie zastąpić prawdziwe mikroprocesory na laboratorium.
  • Nie wydaje się, żeby istniała jakaś konkurencja dla tego projektu, a projekt zaspokaja bieżące i faktyczne potrzeby studentów. Być może inne uczelnie lub wydziały będą chciały się przyłączyć i tworzyć rozszerzenia do projektu.

Dodatkowe ("trudniejsze") pomysły:

  • Nie ograniczac sie do 8051 - abstrakcja modułów i dać mozliwosc implementacji innych procesorow.
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License