Gk Spotkanie1

Spotkanie 1

Wreszcie udało się ruszyć z miejsca. Pierwsze spotkanie projektu o kryptonimie "google killer" jest już za nami. 5 sierpnia 2010 spotkaliśmy się w czteroosobowym gronie w sali GE229. Wciąż gęsta mgła dookoła, ale wydaje się, że przynajmniej wiemy na czym stoimy.

Zaczęliśmy od lekkiego wprowadzenia w technologie P2P, a dokładniej DHT. W szczególności skupiliśmy się na protokole Kademlia i wydaje się, że wiemy już zgrubsza jak on działa. Kademlia jest najpopularniejszą implementacją DHT, chcemy spróbować wykorzystać ją w naszym projekcie.

Zastanawialiśmy się, czy dałoby się uruchomić węzeł DHT bez instalowania czegokolwiek na komputerze. Niestety wygląda na to, że odpowiedź jest negatywna. Jeśli trzeba coś instalować, to czy ma to być wtyczka do przeglądarki?, czy też jakiś rodzaj samodzielnej aplikacji? Wydaje się, że pisanie wtyczki jest gorszym rozwiązaniem, bo jest mniej uniwersalne.

Na koniec rozdzieliliśmy się zadaniami: Łukasz Makowski ma przetestować Pythonowe biblioteki do Cademlii, Mateusz Kamola i Piotr Frankowski mają potestować inne sieci oparte o Cademlie, a piszący te słowa Bartosz Sawicki pomyśli nad rozproszonym uwierzytelnianiem autorów treści przechowywanej w systemie.

Ustaliliśmy, że następne spotkanie odbędzie się pod koniec sierpnia.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License